Rekord for krydstogtsæsonen i København

Krydstogtsæsonen var en succes for Copenhagen Malmö Port, CMP. København tog imod 850.000 passagerer og sætter dermed ny rekord. Nu satser CMP på fortsat vækst. Der bygges en ny terminal i København, og fra og med april 2018 bliver Visby en del af CMP’s krydstogtsvirksomhed.

Krydstogtsvirksomheden forsætter sejladsen i medvind. Når 2017 gøres op, har CMP modtaget 325 anløb med 850.000 passagerer i København. Det er ny passagerrekord, som blandt andet er muliggjort, fordi der bygges større og større skibe.

- Forrige sæson tog vi imod 15 store fartøjer med cirka 4.000 passagerer. I år er antallet mangedoblet takket være modtagelsen af 55 af denne slags fartøjer. På trods af de mange flere passagerer er det lykkes os at bevare vores høje service og kvalitets-niveau. Det er jeg stolt over, siger Arnt Møller Pedersen, COO Cruise & Ferries, Copenhagen Malmö Port AB.

153 af anløbene var såkaldte turnaround-anløb, hvor passagerer begiver sig ud på og afslutter krydstogtet i København. I løbet af sæsonen fik CMP besøg af 72 forskellige fartøjer fra 36 rederier.

- Aidavita var det sidste fartøj, der anløb Langelinie i sommersæsonen. Nu venter seks jule- og nytårskrydstogter, før sæsonen er helt slut, siger Arnt Møller Pedersen.

Næste år stiger antal anløb til 337, og antal passagerer til 875.000 i København. Samtidigt modtager CMP ni anløb i Malmö med i alt 10.000 passagerer.

I april næste år udvides virksomheden, når den nye krydstogtterminal i Visby åbner, og CMP overtager driften. Visby forventes at modtage 90.000 passagerer i 2018. Det er en fordobling sammenlignet med i år.

Yderligere information kan fås ved at kontakte:
Arnt Møller Pedersen, COO,
Cruise & Ferries, Copenhagen Malmö Port
Tlf. +45 3546 1107

1 November 2017
The cruise season was a successful one for Copenhagen Malmö Port,
4 October 2017
The Board of Copenhagen Malmö Port, CMP, has given the go-ahead to build a new cruise terminal in Copenhagen.
15 June 2017
Copenhagen Malmö Port, CMP, has employed Henrik Ahlqvist as terminal manager for the new cruise terminal in Visby.
5 April 2017
On 5 April, Green Cargo will be switching terminals in Malmo for the Belgium Direct line, which will mean even longer drop off and pick up times for clients, and more efficient transportation as a result.