Arbejdspladsulykke på containerterminalen i København

PRESSEMEDDELELSE
København 7 oktober 2019

CMP kan bekræfte, at der fredag den 4. oktober indtraf en arbejdsulykke på containerterminalen i København. En medarbejder kom alvorligt til skade. Trods omfattende behandling på hospitalet gik medarbejderen bort søndag aften pga. svære kvæstelser.

- Det er med den dybeste sorg, at vi har modtaget informationen om, at vi har mistet en kollega. Det er en stor tragedie. Mine tanker i denne svære stund går til familien og øvrige pårørende, og også til alle i CMP, som har mistet en god ven og højt værdsat kollega. Nu fokuserer vi på at tage bedst mulig hånd om vores medarbejdere, siger Barbara Scheel Agersnap, CEO i Copenhagen Malmö Port.

Medarbejderne har siden ulykken været tilbudt forskellige former for krisehjælp.

Arbejdsulykken indtraf i sammenhæng med, at to såkaldte straddle carriers stødte sammen. En officiel udredning er i gang. CMP ønsker ikke at kommentere yderligere for nuværende. Med respekt for familien og øvrige pårørende indstilles det til, at der heller ikke sker henvendelse til disse.

Kontakt:
Ulrika Prytz Rugfelt, PR- & Communications Manager, Copenhagen Malmö Port AB
Tlf: +46 702 52 00 98 E-mail: ulrika.prytz@cmport.com

15 June 2020
Malmö City is continuing to invest in strengthening Malmö as a port city and is presenting a master plan today which shows the city's long-term ambitions for Malmö port operations.
12 June 2020
The Dutch logistics company Westerman Multimodal Logistics is establishing itself in the port in Malmö. A facility is being constructed here for transshipment of freight, for combi-traffic intended for rail, road and sea.
29 May 2020
A very significantly changed cruise market, due to the crisis with the coronavirus pandemic, means that Copenhagen Malmö Port (CMP) will postpone the establishment of what was planned to be a new cruise terminal at Copenhagen’s Oceankaj.
26 May 2020
The financial consequences due to the crisis with the coronavirus pandemic are of such a significant scope that Copenhagen Malmö Port (CMP) finds itself forced to give notice of termination to 55 employees in Copenhagen in order to secure the future functioning of CMP as a port operator and manager of critical infrastructure.